Holdbeskrivelser

Beskrivelserne ligger i alfabetisk orden.

 

Blefræs

Har du som forældre lyst til på nært hold, at opleve dit barns glæde ved bevægelse og samvær med andre børn? Så tag dit barn i hånden og brug en hyggelig stund i gymnastiksalen. Vi vil blandt andet lege, synge, danse, hoppe, trampe, krybe, kravle, trille og løbe rigtigt stærkt. Vi ses til en aktiv, sjov og hyggelig eftermiddag. Holdet kører frem til jul.

 

Efterårsfit

EfterårsFit er træning med fokus på core-træning, så du kommer i form uanset, om du træner til skiferien, supplerer løbetræningen eller du bare vil opnå øget velvære med en stærk kropsstamme og en god holdning. Vi garanterer sved på panden, ømme muskler og god energi. 15 x træning (uge 36-51) fri i uge 42.

 

Familiefræs

Familiefræs er for hele familien, der har lyst til en aktiv stund sammen med jeres barn/børn. Vi skal lege en masse lege, lave små gymnastik øvelser, udfordre motorikken og balancen og så skal vi have det sjovt sammen. Vi hjælper hinanden med at bygge en stor redskabsbane, hvor vi giver den gas i ca. ½ time. Til slut hjælpes vi ad med at rydde op, få pulsen ned og sige tak for nu. Alle familiens børn skal tilmeldes enkeltvis, og der er ingen søskenderabat. For størst udbytte og nærvær til det enkelte barn, skal der være én voksen til ét barn.

 

Herre Motion

Herreholdet er for herrer, som både vil have sig rørt og have det sjovt. Vi starter langsomt og skruer roligt op for tempoet. Vi prøver kræfter med styrketræning, koordination, konditionstræning, tai chi og afslapning. Vi hygger os sammen - ikke mindst under "udstrækningen" i Hal-huset, hvor vi ordner verdenssituationen. Benny er veteran og har undervist i TMG Gymnastik i mere end 20 år. Sæsonen er udvidet til hen i maj.

 

Krudt og Kugler

Krudt & Kugler er for dig på 3-5 år, der elsker at brænde krudt af med en god gang tummel sammen med din mor eller far. På denne time får både store og små sved på panden, men først og fremmest skal vi have det sjovt og udfordres. På holdet arbejder vi hen imod at lære basale gymnastikøvelser. Timen afsluttes med afspænding, hvor vi kommer helt ned i gear. Hvert tilmeldt barn skal følges med én voksen. Alle familiens børn skal tilmeldes enkeltvis, og der er ingen søskenderabat.

 

 

Mini Springbadutter

Mini Springbadutter er for årgang 2015-2016 drenge og piger, som har mod på at gå til gymnastik uden at have en forælder med. Der vil være indledende øvelser til springgymnastik og redskabsleg. Vi vil bl.a. øve os på at springe i trampolin, og slå kolbøtter og stå på hænder. Vi bliver seje til at bære vores vægt, til at mestre vores kroppe når den vender op og ned og rundt omkring og ikke mindst bliver vi glade af musik og fart på. For størst udbytte for alle holdets deltagere, er det vigtigt, at årgangen respekteres ved tilmelding.

 

Ninja - kampsport i børnehøjde 

AFLYST

 

Parkour 1.-2. klasse

Alle kan løbe, men ikke alle tør løbe på et bjerg. Tør du?Eller har du lyst til at lære det? Så er det nu, du skal starte til parkour!
Undervisningen består af to dele; en styrketrænings del, hvor vi skal lave en masse øvelser, der gør os super stærke og mindsker skader. Den anden del er selve parkourtræningen, hvor vi træner teknik. Her vil der være baner, forhindringer og udfordringer, som har til formål at forbedre vores parkour teknik.
Undervisningen tilpasses alder og niveau, så alle kan være med!

 

Parkour 3.-5. klasse

Vil du også gerne hurtigt fra A til B samtidig med at du kravler, springer, ruller og klatrer over enhver forhindring du møder. Så er det nu, du skal starte til parkour!
Undervisningen består af to dele; en styrketrænings del, hvor vi skal lave en masse øvelser, der gør os super stærke og mindsker skader. Den anden del er selve parkourtræningen, hvor vi træner teknik. Her vil der være baner, forhindringer og udfordringer, som har til formål at forbedre vores parkour teknik.
Undervisningen tilpasses alder og niveau, så alle kan være med!

 

Parkour 6.-9.klasse

Drømmer du også om at lære at lave lazy, speed step og strides?
Så er det nu, du skal starte til parkour!

Undervisningen består af to dele; en styrketrænings del, hvor vi skal lave en masse øvelser, der gør os super stærke og mindsker skader. Den anden del er selve parkourtræningen, hvor vi træner teknik. Her vil der være baner, forhindringer og udfordringer, som har til formål at forbedre vores parkour teknik.
Undervisningen tilpasses alder og niveau, så alle kan være med!

 

Power moms outdoor

Træningen er en blanding af styrke, mobilitet og let puls, der tilpasses dit niveau. Vi fokuserer på funktionel cirkeltræning og på kvalitet frem for kvantitet. Vi benytter os hovedsageligt af egen kropsvægt, og når COVID-19 tillader det, også af simple redskaber. Du sætter selv tempoet og intensiteten, så træningen skaleres til lige netop dig. Holdet er for alle kvinder, der trænger til at få strammet op og samtidig få frisk luft, da holdet foregår udenfor på skolens område. Alle kan være med, uanset om du har trænet tidligere, eller om du er nybegynder og har besluttet, at nu vil du gerne i gang. Træning skal være sjov men effektiv! Vi mødes ved indgangen til skolegården (Testrupvej). Husk at medbringe træningshandsker (eller blot simple havehandsker). Kom og vær med!

 

Power Teens

PowerTeens er træningen for teenageren der vil give den gas, have det sjovt og styrke sine muskler. Varieret træning men med fokus på core. Vi garanterer sved på panden, ømme muskler og god energi. 15 ugers forløb, uge 36-51 (ferie i uge 42)

 

 

Seniorgymnastik

Seniorgymnastik er for mænd og kvinder i den modne alder. Undervisningen vil skifte i tempo, så der er noget for enhver. Der vil ikke være meget løb eller hop. Vi skal være fysisk aktive og føle os vel brugte efter timen, men vi har det også rart sammen, og der skal være plads til et godt grin. Afhængig af deltagerantal foregår undervisningen i enten multihallens store hal eller sal B.

 

Springfabrikken

Springfabrikken er for 0. klasses drenge og piger, der vil prøve kræfter med gymnastik for første gang eller har gået til gymnastik tidligere. Der bliver en masse aktiviteter i redskaberne, på måtter og i minitrampolin, og vi vil få sved på panden. Der skal øves i at stå på hænder, lave ruller forlæns og baglæns, vejrmøller, hoppe højt, prøve kræfter med saltoer og forøvelser til flikflak. Der bliver også plads til en masse nye og gamle lege, samt mulighed for at lære nogle lækre nye dansetricks. Først og fremmest skal vi have det sjovt. Der vil være en god opvarmning hver gang med forskellige aktiviteter og bevægelse til musik. Vi glæder os!

 

Springlopper

Springlopper er et hold for 1. klasses drenge og piger. Vi skal lege, tonse, danse tosset og sejt og bruge alle vores fede springredskaber som trampolin, airtrack, skumredskaber, blød måtte og luftcylindere. Så når året er omme, kan vi både stå på hænder, slå vejrmøller og araberspring, lave salto og måske endda lave en flikflak - hvem ved. Du skal blot have lyst til at vende hovedet nedad, opad, til siden og bruge din krop til at lege med.

Vi står klar med et erfarent hold af instruktører og bruger også vores seje og søde hjælpeinstruktører i træningen.

Kom og vær med, vi mangler bare lige dig!

For størst udbytte for alle holdets deltagere, er det vigtigt at klassetrin respekteres.

 

Stretching


Stræk ud efter EfterårsFit. Efter hardcore-træning på EfterårsFit laver vi fælles udstrækning, der også træner smidighed. Timen er i forlængelse af EfterårsFit men også et godt supplement til løbetræning. 15 x træning (uge 36-51).fri i uge 42. Er du allerede tilmeldt et andet hold kan du deltage til en fordelagtig pris kr. 225. HUSK at tilmelde dig det andet hold først!

 

 

TMG Jumpers Boys' n Girls 4.-7.klasse

TMG Jumpers består i år af to hold: Jumping Boys og Jumping Girls. De to hold kommer for det meste til at træne sammen, men vi vil en gang imellem også lave noget med piger og drenge hver for sig. 

Holdene er for alle niveauer, dvs. begyndere, letøvede og øvede! Er du med på at spænde hjelmen (og kroppen) og give den gas, så lover vi at alle kommer til at opleve magien ved total vægtløshed og glæden ved igen at lande flot - på fødderne ;-)

Vi skal lave spring og gymnastik på gulv, airtrack, trampolin og på andre fede springopstillinger - hvem ved, måske kan du få trænet den vildeste personlige "jublescene". Det vigtigste er at vi har det sjov, samtidig med at vi bevæger kroppen og får sved på panden - det skulle være så sundt, siger de kloge.

Vi ses til spændstige spring på Jumping Boys'n Girls!

 

TMG mini Jumpers 2.-3. klasse

Kan du også godt lide at vende op og ned på det hele, så hop med på Mini Jumpers! Vi skal gå på hænderne, løbe på fødderne og flyve i luften! Kom glad uanset om du er ny eller øvet inden for gymnastik, bare du er frisk på en masse sjov og lidt ballede, mens du lærer en masse nyt. Mini Jumpers er for både piger og drenge.

 

Vikuvika

Vikuvika (28+) er holdet for den øvede gymnast som stadig vil den ugentlige udfordrende og fysiske gymnastiktræning, og som ikke er færdig med at lave opvisninger med andre skønne kvinder. Vi træner hver onsdag i halvanden time og træningen byder på varieret og udfordrende træning, som giver sved på panden, smil på læben og udfordringer til koordinationsevnerne. Vi er tre instruktører som byder ind med hver vores stil og skiftes til at have træningerne for en periode af gangen. Selvom sæsonens opvisningsprogram vil bestå af dele fra sidste års opvisning, er holdet også for nye gymnaster. Vi deltager i ca. 4 opvisninger i marts/april og har 2 søndagstræninger. Derudover finder holdet ud af om og hvis ja, hvordan deltagelse til Landsstævne ønskes. Vi glæder os til at se dig til første træning onsdag i uge 36 kl. 20.00 i den nye multihal. Mette Sønderskov, Helle Sørensen og Pia Larsen

 

Yoga

TMG yoga er et hold for alle voksne, der er interesserede i at dyrke yoga eller prøve kræfter med det. Det er for dig, som har lyst til at blive bedre til at mærke din krop gennem yogaens univers. Vi starter ud med et par sceancer af Hatha yoga, hvor der er fokus på blide bevægelser og afspænding. Herefter vil vi arbejde os over i Vinyasa yoga, som er en dynamisk form for yoga, hvor øvelserne foregår i et flow. Der er fokus på åndedrættets sammenhæng med bevægelserne - her vil vi både få god varme i kroppen og sved på panden. Både nybegyndere og øvede er meget velkomne! Instruktøren er ikke uddannet, men meget erfaren udøver. HUSK at medbringe egen måtte!! Vi træner 12 onsdage med undtagelse af uge 42 (efterårsferien).